loading...
دامپزشک جوان*وبسایت دانشجویی دانشکده دامپزشکی کازرون جزوه
خدمات انحصاری دامپزشک جوان ؛ با دوربین موبایلتان ببینید!

دامپزشک جوان بازدید : 6269 پنجشنبه 07 شهریور 1392 نظرات (6)

لیست کتابهای قابل دانلود:

غربالگری گیاهان از نظر ویژگیهای فرا تغذیه ای در نشخوارکنندگان


راهنمای پرورش گوسفند- کتاب اول نژاد های گوسفند


کتاب اصول تجزیه خوراک دام و طیور- انتشارات دانشگاه رازی


راهنمای روش تحقیق و پژوهشهای کاربردی


اصول بهداشت دام وطیور

جهت دانلود به ادامه مطلب بروید

منبع:enooriyan.persiangig.com

دامپزشک جوان بازدید : 6568 پنجشنبه 07 شهریور 1392 نظرات (1)

اصلاح دام علمی است که در جهت بالا بردن ظرفیت ژنتیکی دامها کار می کند و کیفیت تولید دامها را با نیاز جامعه در زمان حال و آینده تطبیق می دهد.
علم اصلاح نژاد دام بدون فراهم آوردن زمینهء کافی از نظر بهداشت ، تغذیه و مدیریت عملاٌ بدون استفاده است.
ظرفیت تولید دام از دو چیز تشکیل شده است  1- وجود ژن لازم برای تولید در دام  2- محیط مناسب
در اصلاح دام ما سعی در تهیه ترکیبی از ژنها داریم که میزان تولید را بالا ببرد در این رابطه احتیاج به غذای خوب برای دام داریم .لذا در درجه اول برای اصلاح دام باید محیط فراهم شود ودر این محیط مناسب کار روی ژن برای تولید بیشتر انجام می گیرد. 

دانلود کتب مربوط به اصلاح نژاد دام در ادامه مطلب

دامپزشک جوان بازدید : 6031 سه شنبه 05 شهریور 1392 نظرات (0)

مطالب مرتبط با گوسفندان و نژادها و تغذیه این حیوانات + دانلود کتاب ومقاله + عکس

جهت دانلود به ادامه مطلب بروید

منبع:enooriyan.persiangig.com

دامپزشک جوان بازدید : 5423 دوشنبه 04 شهریور 1392 نظرات (0)

مدیریت و تغذیه گاوهای شیری و پرواری + دانلود کتب مرجع و تکستها و عکس

 

 

جهت دانلود و مشاهده به ادامه مطلب بروید

این مطلب به صورت کپی پیست از سایت زیر برداشت شده و منبع ما این سایت است enooriyan.persiangig.com

دامپزشک جوان بازدید : 6122 دوشنبه 04 شهریور 1392 نظرات (1)

دانشمندان چینی به موفقیت جدیدی در تولید قلب مصنوعی دست یافته اند. محققان، این قلب مصنوعی را در سینه یک گوسفند جا داده اند و او حالا دو ماهیست که به سلامت با قلب تازه اش زندگی می کند. در این گزارش خواهید دید که این قلب جدید، ممکن است بتواند زندگی هزاران هزار بیمار قلبی را نجات دهد. مشاهده این گزارش در ادامه مطلب

دامپزشک جوان بازدید : 2180 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

 

محققین در دانشگاه فلوریدای آمریکا گونه ایی جدید از تریکوموناس را در گربه های خانگی شناسایی کرده اند که سبب بروز بیماری در این حیوانات میشود . این درحالیست که دانشمندان برای سالیان متمادی انگل فوق را به عنوان عامل بیماری زایی جدی در گاوها می دانستند .

 

به گزارش آژانس خبری دامپزشکان ایران زمین ( www.vna.ir ) اگرچه بیماری فوق به تازگی در گربه سانان شناسایی شده است ، مسبب زیان های مالی چند صد میلیون دلاری در دامداری های ایالات متحده بوده است .

هدر والتن ، دامپزشک و سرپرست این تیم تحقیقاتی به خبرنگاران گفت : انگل فوق تاکنون به صورت جداگانه در دستگاه تولید مثل گاو و روده گربه سانان شناسایی شده بود . این تیم تحقیقاتی ، انگل موجود در دستگاه تولید مثل گاو را در گربه ها و انگل موجود در روده گربه ها را در دستگاه تولید مثل گاوها منتقل نمودند و نتیجه این انتقال را بررسی کردند.


بر این اساس ، تفاوت های فراوانی را در ظرفیت بیماری زایی این انگلها در میزبان های جدید یافتند . در این مطالعات ، محققین با تجزیه و تحلیل ملکولی گروه کوچکی از ژنها با الگوهای توالی مشابه در گربه ها و گاوها به تفاوت هایی کلیدی میان دو گونه دست یافته اند . بر اساس نتایج به دست آمده در این مطالعه ، گربه ها میتوانند به عنوان نقش واسط در انتقال این انگل در مزارع محسوب گردند .

نتایج کامل این مطالعه در شماره اخیر مجله تحقیقات انگل شناسی منتشر شده است .

دامپزشک جوان بازدید : 6031 چهارشنبه 15 خرداد 1392 نظرات (0)

 

هر ساله ، بیش از 1.2 تن مدفوع گربه در ایالات متحده تولید میشود . این در حالیست که محققان انگل شناسی در موسسه تحقیقات دامپزشکی دانشگاه جان هاپکینز معتقدند که این مورد میتواند سبب افزایش احتمال خطر رخداد توکسوپلاسما گوندی گردد .


به گزارش آژانس خبری دامپزشکان ایران زمین ( www.vna.ir ) محققین این طرح پژوهشی بر این باورند که تجمع اووسیتهای توکسوپلاسما که در مدفوع گربه یافت میشود ، به دلیل چرخه زندگی طولانی خود ، به مشکلی بزرگ برای سلامت افراد مبدل گردد . بر اساس برآوردهای صورت پذیرفته توسط این گروه از محققین ، تعداد 3 تا 400 عدد از اووسیت های این انگل در جمعیت زیادی از گربه هایی که در  خیابان های مختلف ایالات متحده زندگی میکنند ، یافت شده است . 

 

سرپرست این تیم تحقیقاتی به خبرنگاران گفت : شکار موش های آلوده ، پرندگان و پستانداران کوچک سبب میشود تا گربه آلوده شده و اووسیت های آن از طریق خاک ، آب ، چمن و مواردی از این <09>ست ، منتقل گردد . از اینرو پیشنهاد میگردد تا حد امکان از تماس حیوانات خانگی با این محیط ها جلوگیری نموده و آنها را در سبدهای مخصوص حمل ، جابه جا نمائید .


بنابر اطلاعات منتشر شده ، مدفوع برخی از انواع گربه ها ، علت شیوع تک یاخته توکسوپلاسما گوندی بوده است . این انگل ، نه تنها بیماران مبتلا به بیماری های تضعیف کننده سیستم ایمنی و مادران باردار را تحت تاثیر قرار می دهد ، بلکه خطری بالقوه برای افراد سالم نیز محسوب میگردد .

نتایج کامل این مطالعه در نشریه Trends in Parasitology منتشر شده است .

دامپزشک جوان بازدید : 7423 سه شنبه 25 مهر 1391 نظرات (0)

حکیم مهر - تصاویری که در این گزارش دیده میشود، بخش کوچکی ار واقعیت نگران کننده اقتصادی است که برای طرفداران لباسهای خاص  جاری است. شاید دیدن این عکسها ناراحت کننده باشد اما دیدن آن شاید کمکی برای متوقف کردن آن باشد.

 



دامپزشک جوان بازدید : 6311 چهارشنبه 25 مرداد 1391 نظرات (0)

حکیم مهر - ما انسان‌ها در عشق ورزیدن و پای‌بندی به نظام خانواده تنها گونه زنده روی زمین نیستیم و از آن جالب‏تر، این‏که در کنار تک‌همسری، رفتارهایی مانند جدا شدن از یکدیگر، خیانت یکی از جفت‌ها یا تغییر رویه دادن همزمان با عوض شدن شرایط زندگی در حیوانات متعددی نیز دیده می‌شود. با این حال در مقایسه با برخی انسان‎‏ها، جانورانی وجود دارند که به مراتب به «تا مرگ ما را از یکدیگر جدا کند» وفادارترند و البته نمونه‌های دیگری هم روی زمین زندگی می‌کنند که تک‌همسری در آنها نتیجه خورده شدن یکی از زوج‌ها توسط دیگری است! در این گزارش تلاش کرده‌ایم شما را با تک‌همسری در تعداد معدودی از زوج‌های روی زمین بیشتر آشنا کنیم.


دامپزشک جوان بازدید : 2063 دوشنبه 25 مهر 1390 نظرات (0)

هر گونه گوشت قرمز به صورت خام 
جگر و شش گاو و گوسفند -قارچ- پياز خام- ادويه جات تند –سفیده تخم مرغ به صورت خام -شیر حاوی لاکتوز- سويا به تنهایی –سیر- شكلات- تخمه آفتاب گردان -تن ماهي- نان به مقدارزیاد-جگر مرغ واحشای مرغ-  سیب زمینی خام –هر گونه استخوان مرغ- استخوان ماهی و ماهی- با استخوان کله و پای مرغ -وکلیه استخوانهای ریز مرغ- ماهي با استخوان حتی استخوان خیلی ریز-تخم مرغ خام
 


همچنین گیاهان زیر از دسترس سگ بدور باش 
تنباکو -تنبا کوی وحشی-سوسن وحشی-گل شیپوری پیچی و وحشی –گل نرگس- دانه سیب- هسته هلو-مارچوبه -آزالیه -شاه بلوط هندی- کاج بودایی -گیاه همیشه سبز- نارنگی کلماتیس -کرچک هندی -سرخس نخلی -پنجه مریم –نرگس زر د -پامچال فرنگی -خون سیاوشان -سوسن سفید(خصوصا در گربه)-سرخس نخلی -پنجه مریم- نرگس زرد- پامچال فرنگی گیاه اوکالیپتوس -گل انگشت دانه –شمعدانی -گل شیپور پیچک امریکایی-زنبق رشتی -گیلاس اورشلیم -نهاله گوجه فرنگي زنبق(در گربه)درخت مو مناطق گرمسیری-پیچک -درخت نخل ساك و-پامچال-زهر الزبیع-گل صد تومانی -گل شیپوری پيچي- بلوط -بنتقنسول-سرخس- انجیر هندی -هلوی پوسیده -زنبق -پیاز-خرزهره -انجیر هندی –نرگس –دارو اش -کرچک هندی -درخت نان

پیاز و سیر دو ماده غذایی خطرناک برای سگ و گربه 
سیر و پیاز حاوی یک ترکیب شیمیایی بنام تیو سولفات هستند که خوردن آن می تواند برای سگ و گربه خطرناک باشد.خوردن حتی مقدار کمی پیاز خام یا پخته می تواند سبب ایجاد نوعی کم خونی در سگ گردد (hemolytic anemia) .در ابتدا علائم مسمومیت که معمولا پس از چند روز ایجاد می گردد شامل حالت تهوع واستفراغ می باشد و سگ از خوردن غذا امتناع می کند.به فاصله کوتاهی سگ دچار تغییر رنگ ادرار ناشی از مواد آزاد شده از گلبول های قرمز تخریب شده در خون می گردد و علائم کم خونی به صورت بی حالی وضعف و تنگی نفس ظاهر می گردد. خوردن یک وعده پیاز البته به مقدار زیاد مثلا حدود 600 گرم و یا به دفعات متعدد مثلا 150 گرم در هر وعده غذایی در یک سگ حدودا 10 کیلو گرمی می تواند سبب مسمومیت شدید گردد. 

مسمومیت با شکلات 
شکلات حاوی ماده ای بنام تئو برومین است که بدلیل عدم توانایی بدن سگ در متابولیزه کردن ودفع آن(بر خلاف بدن انسان )می تواند سبب مسمومیت شود.علائم مسمومیت حدود چند ساعت بعد از خوردن کاکائو و یا شکلات البته بسته به مقدار آن و نیز جثه سگ ، ایجاد می گردد.طیف اثرات سمی تئو برومین از ایجاد علایم یک مسمومیت گوارشی ساده یعنی استفراغ و اسهال تا سر دیگر طیف یعنی مرگ کشیده شده است.خطر ناکترین اثر این ماده ناشی از تاثیرات قلبی آن به صورت افزایش ضربان قلب و ایجاد نا منظمی در ریتم قلب می باشد که متعاقب فعالیت بیش از حد سگ می تواند سبب ایست قلبی و مرگ شود.تشنج، خونریزی داخلی،اسهال،استفراغ و افزایش غیر طبیعی ادرار و تحریک پذیری سگ از دیگر علائم مسمومیت با این ماده است.لازم به ذکر است خوردن حدود ۷۰ گرم شکلات برای یک سگ ۱۰کیلوگرمی می تواندایجاد مسمومیت کرده و حتی مرگبار باشد!


منبع : www.irvet.ir

درباره ما
Profile Pic
دامپزشک جوان/وبسایت دانشجویان دامپزشکی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون/جزوه+جزوات دامپزشکی و.../وبسایت رسمی نشریه علمی پژوهشی دامپزشک جوان/اخبار و اطلاع رسانی/سامانه هوشمند پیامکی دانشکده به شماره:50002060050000
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    تا چه اندازه از امکانات سایت و سامانه پیامکی هوشمند مطلع هستید؟
    از قالب سایت راضی هستید؟
    به عنوان یک دانشجو:سطح علمی دانشکده دامپزشکی کازرون را چگونه ارزیابی میکنید؟
    به عنوان یک دانشجو:سطح علمی دانشگاه آزاد کازرون را چگونه ارزیابی میکنید؟
    آیا در سایت عضو هستید؟
    لوگوی انحصاری

    عضویت در سامانه پیامکی

    سیستم های خبری و اطلاع رسانی

    سامانه پیامکی هوشمند دامپزشک جوان "هدهد" با شماره  50002060050000  و ارسال ایمیل به کاربران

    /\*/\// همراه همیشگی"و صادق"شما در هر رخداد با ارسال آنی اخبار وسایر امکانات انحصاری \\/\*/\

    آمار سایت
  • کل مطالب : 112
  • کل نظرات : 113
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2213
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 61
  • باردید دیروز : 73
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 61
  • بازدید ماه : 2,143
  • بازدید سال : 8,588
  • بازدید کلی : 1,742,536